Thursday, January 12, 2017

Het is altijd iets...



Hallo. Goededag. Hoe ist?

OK. Dus. Het is nu al 3 jaar sinds ik laaste iets heb geschrijven.

"Wauw, Jovanka. Jouw Nederlands moet nu perfect moeten zijn!!"

Euuuuuuuuuh......Ja. Wel. Eum. Om de waarheid te zeggen, mijn uitspraak is toch verbetered. Ah, je moet me gewoon horen. Ik klink zo als een engel. Ik meen het. Maaaaaaar....

Vis à vis deze blog is het toch iets anders, want mijn spelling in het Nederlands is (hoe moet ik dit precies schrijven?): shit. Ik heb dyslexia, ik ben lui, en ook is Nederlands mijn tweede taal....maar, ja.

En wat nog meer degoutant is, is dat in het Engels ik een echte Spelling Nazi ben.  Als ik ooit ruzie met iemand op het internet heb, dan ben ik de eerste om naar hun spelling fouten te wijzen. En nu, ja. Hello, karma.

Maar goed. De naam van deze blog is, "Mijn Dagboek in Slecht Nederlands", en voor dat is mijn geschrijven Nederlands toch goed genoeg er voor.

Dus, waar ben ik deze laaste 3 jaren bezig er mee? Hier zijn de hoofdpunten:

* We zijn verhuisd naar het platteland.
*  Omdat we naar het platteland verhuised zijn, hebben we nu 4 honden.

*   Ik doe mijn shows nu in het Nederlands. Soms, verget ik Engels woorden, wat freaky is.


* De meeste van mijn vrienden die in Amerika wonen zijn totaal gek geworden.

*  Ik ben een gourmet veganistische kook geworden.



Dat is alles die belangrijk voor nu is. Ik ga deze blog nu regelmatig updaten, en ook binnenkort begin ik mijn podcast ook opnieuw te doen.

Dus. 2017. Bring it on.

No comments:

Post a Comment